2016 – Het jaaroverzicht van Britt Sterckx

Traditiegetrouw is december de maand waarin we terugblikken op het voorbije jaar. Bij TienenTroef is dat niet anders. Tot aan het nieuwe jaar stellen wij de komende weken elke dag een van onze medewerkers aan jullie voor, aan de hand van haar/zijn antwoorden op onze TienenTroef Eindejaarsvragen. Vandaag is dat onze blogster Britt Sterckx.

2016 was voor mij een jaar van verliezen. Ik verloor mijn allerliefste viervoeter Babette, de mooiste 15-jarige Jack Russell ter wereld. Verschillende muziekhelden zei ik vaarwel. De Rode Duivels wuifde ik teleurgesteld uit. Mijn favoriete blazer woont nu ergens in Budapest. Tientallen haarelastieken zijn me ontsnapt.

Om nog maar te zwijgen over mijn geloof in de mensheid dat dit jaar vaak op de proef gesteld werd. De aanslagen in Brussel en andere steden, de moordpartij in Orlando, de toestand in Aleppo, de verkiezingen in the States, de Brexit, het dierproevenschandaal aan de VUB … Dan stel je jezelf de vraag of dit echt wel moderne tijden zijn. Gelukkig brengen moeilijke gebeurtenissen ook heel wat mensen samen.

Wat vind jij dé gebeurtenis van het jaar in Tienen?

De allereerste editie van het HAP foodtruckfestival was voor mij een absolute knaller. Hoe de Tienenaars gezellig buitenkwamen. En samen een super sfeer creëerden. In combinatie met lekker eten en drinken. Geen kunstmatig gedoe. Iedereen vrolijk en puur. Fantastisch gewoon!

Ik ben stiekem fan van Jani Kazaltzis. Da’s een schat van een mens, dat zie je zo.

Wat is jouw beste/slechtste tv-moment van 2016?

De terugkeer van ‘Temptation Island’ en ‘De Mol’? Of dat goed of slecht is, laat ik in het midden.

Wat vind jij het beste boek, de beste film, het beste toneelstuk/concert en het beste muziekalbum van 2016?

Optreden: Brian Fallon, afgelopen lente in Antwerpen. Wat een muzikaal BEEST! Muziekalbum: Mura Masa.
Toneelstuk: ‘Benedict Cumberbatch must die’, een komisch stuk dat ik in Nieuw-Zeeland zag (jawel, in Nieuw-Zeeland). Wat lezen betreft, zit ik enkele jaren achter. Op dit moment lees ik ‘The Power of Habbit’. Ik ben overigens geen filmmens, maar hou wel van series: ‘Narcos’, ‘Mr. Robot’, ‘Game of Thrones’, …

Dat het soms moeilijk is om een evenwicht te vinden tussen té ambitieus zijn en een goede levenskwaliteit. Je leeft maar één keer, dus moet je keuzes maken. Die je gelukkig maken.

Meer buitenkomen en minder doen. Ik leef te veel achter mijn bureau, waardoor ik soms het gevoel heb dat het echte leven me ontgaat. Misschien ook eens nieuwe haarelastieken kopen.

We zijn goed bezig, gewoon blijven gaan! Niet zagen, wel bijdragen! #inspirational

Ik ben ervan overtuigd dat iedere Tienenaar iets te vertellen heeft. Al ben ik altijd benieuwd naar de verhalen van ondernemers. Ik bewonder mensen die hun eigen ding doen.

Aan jou: sta regelmatig stil bij de keuzes die je maakt. Zonder je omgeving uit het oog te verliezen. Als het erop aankomt, hebben we elkaar echt nodig. Love is all you need! Ik wens je dus veel liefde en respect, voor jezelf en anderen, de natuur, de dieren en alle haarelastieken om je heen. Want ze kunnen weleens van mij zijn. #peaceandlove #happynewyear