2016 – Het jaaroverzicht van Tony Texas.

Traditiegetrouw is december de maand waarin we terugblikken op het voorbije jaar. Bij TienenTroef is dat niet anders. Tot aan het nieuwe jaar stellen wij de komende weken elke dag een van onze medewerkers aan jullie voor, aan de hand van haar/zijn antwoorden op onze TienenTroef Eindejaarsvragen. Vandaag is dat onze ‘daredevil’ Tony Texas.

Ik genoot van het moment toen Chris Froome zijn fiets verloor tijdens de Tour de France. Ik zou die mannen wel wat meer willen zien rennen. Het zijn per slot van rekening wielrenners. Of een bergmeertje overzwemmen. Of wat veldrijden, speerwerpen en misschien een potje schaken. En als afsluiter een stratenloop door Parijs (de 209 meter van la Tour Montparnasse omhoog en weer omlaag!).  Ja, maak mij maar voorzitter van de UCI!

Wat vond jij dé gebeurtenis van het jaar in Tienen?

Dat in onze stad alle neuzen weer in dezelfde richting staan. Richting bezinkvijvers.

David Bowie. Wat een afscheid!

Wat was jouw beste/slechtste tv-moment van 2016?

Als liefhebber van bonte verzamelingen kleuren mis ik nog elke dag het testbeeld. Voor de jongeren: het testbeeld was een stilstaande afbeelding op tv die ontworpen was om servicemonteurs en antenne-installateurs behulpzaam te zijn bij het instellen, afregelen en controleren van zwart-wit- en kleuren-tv’s. Het huidige tv-aanbod vind ik wat witjes.

Wat vind jij het beste boek, de beste film, het beste toneelstuk/concert en het beste muziekalbum van 2016?

Slechtste boek: het boek geschreven door de directieleden van Sylvania, Caterpillar en zoveel andere bedrijven: ‘Boeken toe!’
Beste film: ik wacht op de remake van Emmanuelle 2 in 3D en/of virtual reality.
Beste toneelstuk: ‘I want my life back’ van Nigel Farage.
Beste muziekalbum: het geluid dat gepaard gaat met het uitzenden van het testbeeld.

Dat door een raam springen niet de beste manier is om een café te verlaten.

Ik volg een cursus speleologie en hoop tegen het einde van het jaar op de Grote Markt van Tienen eens af te dalen in de grot van Maria.

In ‘Arrival’, een film van Denis Villeneuve, dalen aliens in hun ruimteschepen neer in wereldsteden als New York, Londen en Rio de Janeiro. Zo cliché, altijd die wereldsteden! Voor mijn part mogen ze eens landen op de Grote Markt van Tienen. Dat zou pas originele cinema zijn! En goed voor het toerisme en de handel.

Mensensmokkelaars en dan liefst een lang interview, zodanig dat we wat meer tijd hebben om ze in te rekenen.

Ik wens de blog TienenTroef veel kijkcijfers, clicks, likes, tags en trending topics toe. Wat dat allemaal ook moge betekenen.