2016 – Het jaaroverzicht van Jan Schevenels

Traditiegetrouw is december de maand waarin we terugblikken op het voorbije jaar. Bij TienenTroef is dat niet anders. Tot aan het nieuwe jaar stellen wij de komende weken elke dag een van onze medewerkers aan jullie voor, aan de hand van haar/zijn antwoorden op onze TienenTroef Eindejaarsvragen. Vandaag is dat onze verantwoordelijke communicatie en social media Jan Schevenels.

Aan de aanslagen in Brussel kan je niet voorbij. Dat heeft ons allemaal diep geraakt, denk ik.  Maar laat ons ook iets positief vermelden: Tienen leeft! Dat voel je aan de vele signalen die ik elke week opvang als ik dingen lees over onze stad.  En daar word je als inwoner toch wel erg blij van omdat ik het héél lang anders geweten heb. Ik hoop dat we vertrokken zijn voor vele vette jaren in Tienen.

Wat vond jij dé gebeurtenis van het jaar in Tienen?

Er was dit jaar heel veel te doen in Tienen maar het foodtruckfestival in het stadspark was voor mij een topper.  Wat ik ook mooi vind, is de aankoop van grond door de stad om een stadsbos aan te leggen.

Greg Van Avermaet bezorgde mij een kippenvelmoment.  Het overlijden van David Bowie, Prince en Leonard Cohen hebben me stil doen worden.

Wat was jouw beste/slechtste tv-moment van 2016?

Beste tv:   Narcos, House of Cards seizoen 4, The Crown. Slechtste tv:  de steeds meer storende voetbalcommentaar van Filip Joos.

Wat vind jij het beste boek, de beste film, het beste toneelstuk/concert en het beste muziekalbum van 2016?

Ik las dit jaar ‘Abundance – The future is better than you think’, een boek van Peter Diamandis en Steven Kotler dat iedereen zou moeten lezen.  Balthazar op Suikerrock vond ik één van de betere concerten en de muzikale ontdekking was Nathaniel Rateliff.

Meer relativeren! Pluk de dag en geniet!

Meer aandacht voor gezondheid: meer sporten en gezond eten.

Ik hoop op nog meer enthousiaste mensen die van Tienen een bruisende stad willen maken waar iedereen zich thuis voelt.  Meer handelszaken, meer Tiense restaurants.

Rohny Vanoirbeek. Een man met een gouden hart en zorg voor Tienen.

Ik wens alle Tienenaars meer geloof in hun eigen stad. Onze handelaars wens ik meer goesting tot samenwerking. De gemeenteraadsleden wens ik veel kracht om van Tienen te maken wat het verdient: een positief imago, een bruisende stad, een open bestuur.