2016 – Het jaaroverzicht van Yana Vandeborne

Traditiegetrouw is december de maand waarin we terugblikken op het voorbije jaar. Bij TienenTroef is dat niet anders. Tot aan het nieuwe jaar stellen wij de komende weken elke dag een van onze medewerkers aan jullie voor, aan de hand van haar/zijn antwoorden op onze TienenTroef Eindejaarsvragen. Vandaag is dat blogster Yana Vandeborne.

Wat vind jij de belangrijkste gebeurtenis, evolutie of trend van het voorbije jaar?

Wat mij is opgevallen dit jaar is dat Tienen weer levendiger wordt, er zijn steeds meer fijne activiteiten die ook veel volk trekken.

Wat vind jij dé gebeurtenis van het jaar in Tienen?

Het HAP foodtruckfestival, omdat de combinatie lekker eten, goed weer en samenkomen met vrienden gewoon het best is.

Wie is voor jou de persoonlijkheid van het jaar?

Ben Haggerty, beter bekend als Macklemore, met zijn inspirerende songteksten en speeches.

Wat is jouw beste/slechtste tv-moment van 2016?

Er is niet meteen een tv-moment dat me speciaal is bijgebleven, goed of slecht.

Wat vind jij het beste boek, de beste film, het beste toneelstuk/concert en het beste muziekalbum van 2016?

Als student heb ik niet veel tijd om te lezen, maar als ik dan een boek lees, wil ik graag volledig in het verhaal kunnen opgaan. Daarom is het beste boek dat ik dit jaar las ongetwijfeld ‘The Potion Diaries’ van Amy Alward.

Mijn absoluut favoriete album van 2016 is het debuutalbum ‘Echo’ van de Belgische band Bazart, dat ik het liefst op vinyl beluister omdat dit het meest bij hun livemuziek aansluit. Hun exclusief concert in Café Commerce in Leuven was dan ook het beste concert dat ik bijwoonde in 2016.

Wat heb je het voorbije jaar geleerd?

Ik heb vooral geleerd dat het moeilijk is om vriendschappen te onderhouden na het middelbaar, maar dat betekent wel dat degenen die het overleven meer geapprecieerd worden.

Wat is jouw goede voornemen voor 2017?

In 2017 wil ik meer genieten, meer ontdekken en meer reizen.

Wat mag er voor jou gebeuren in Tienen in 2017?

Keep up the good work! En blijf meer fijne initiatieven organiseren zoals HAP, Xpress, de Kweikersdag etc.

Wie moeten we in 2017 zeker interviewen?

Meer jong, lokaal en creatief talent.

Wie wens je wat toe voor 2017?

Aan alle medewerkers van TienenTroef wens ik een vlotte samenwerking vol nieuwe ontdekkingen en straffe verhalen toe. Maar ik wens iedereen vooral een fijn jaar vol fijne momenten die mooie herinneringen worden. Dus laten we nu allemaal samen klinken op een prachtig 2017 :-).