2016 – Het jaaroverzicht van Erik Walravens

Traditiegetrouw is december de maand waarin we terugblikken op het voorbije jaar. Bij TienenTroef is dat niet anders. Tot aan het nieuwe jaar stellen wij de komende weken elke dag een van onze medewerkers aan jullie voor, aan de hand van haar/zijn antwoorden op onze TienenTroef Eindejaarsvragen. Vandaag is dat onze rubrieksverantwoordelijke van TienenToen: Erik Walravens.

De aanslagen door IS in Zaventem, Brussel en Nice. Maar ook de steeds hardere aanpak om IS te bestrijden.

Wat vind jij dé gebeurtenis van het jaar in Tienen?

De algemene inzet van iedereen die Tienen een warm hart toedraagt met als gevolg een groeiende stad.

Eén persoon is mij te weinig. Daarom ga ik voor alle vrijwilligers die het leven in onze stad heel wat aangenamer en soms ook dragelijker maken voor hen die deze hulp nodig hebben.

Wat is jouw beste/slechtste tv-moment van 2016?

Moeilijk voor iemand die omzeggens geen tv kijkt maar toch. Beste: Koningin Elisabethwedstrijd.  Slechtste: De debatten tussen Clinton en Trump (weet ik maar van horen zeggen).

Wat vind jij het beste boek, de beste film, het beste toneelstuk/concert en het beste muziekalbum van 2016?

Boek: ‘Utopia’  van Thomas More. Weliswaar niet van 2016 maar een 2de keer gelezen ter voorbereiding van de tentoonstelling ‘Op zoek naar Utopia’ in M-Museum Leuven van 20/10/16 tot 17/01/17. Concert: David Gilmour op Suikerrock.  Muziekalbum: Dadawaves met hun titelloos debuutalbum. Sterk opkomende groep uit het Tiense inclusief Bunsbeek. Beluisteren én genieten !

Net als andere jaren te veel om op te noemen.

Nog wat meer sporten. Doe het wat weinig.

Veel, héél veel. Als het maar doordacht en positief is.

Herman Vandermeulen (Tiense straatmuzikanten).

Voor velen nog onbekend : ‘Tienen Helpt’ wens ik een goede start en werking toe. Ook wens ik al de mensen die wat hulp nodig hebben een aangenaam jaar toe.