2016 – Het jaaroverzicht van Philippe Andof

Traditiegetrouw is december de maand waarin we terugblikken op het voorbije jaar. Bij TienenTroef is dat niet anders. Tot aan het nieuwe jaar stellen wij de komende weken elke dag een van onze medewerkers aan jullie voor, aan de hand van haar/zijn antwoorden op onze TienenTroef Eindejaarsvragen. Vandaag is dat één van onze fotografen: Philippe Andof.

Wat vind jij de belangrijkste gebeurtenis, evolutie of trend van het voorbije jaar

De aanslagen in Brussel, meer bepaald op de luchthaven. Omdat ik nauw betrokken was bij de opvang en verzorging van de slachtoffers in onze kantoren op de luchthaven.

Wat vind jij dé gebeurtenis van het jaar in Tienen?

Het HAP foodtruckfestival, na jaaaaren een opsteker van jewelste.

Wie is voor jou de persoonlijkheid van het jaar?

Theo Francken, basta!

Wat is jouw beste/slechtste tv-moment van 2016?

Beste: ‘Het goeie leven’ op Eén.

Slechtste: elk journaal.

Wat vind jij het beste boek, de beste film, het beste toneelstuk/concert en het beste muziekalbum van 2016?

Optreden: Bonnie Raitt in het Koninklijk Circus in Brussel. Reden: dit is het enige concert dat ik heb bijgewoond dit jaar. Voor de rest, geen tijd.

Wat heb je het voorbije jaar geleerd?

Dat ik mij minder met politiek moet bezighouden, dat maakt van mij een gelukkiger mens.

Wat is jouw goede voornemen voor 2017?

Proberen om een expositie op te starten. Iedere morgen levend en gezond ontwaken.

Wat mag er voor jou gebeuren in Tienen in 2017?

Dat er wat meer horeca bijkomt in Tienen, daarmee bedoel ik trendy zaken zoals koffie- en soepbars maar ook trendy cafés met leuke terrassen, omringd met veel groen en rust. En een leuk stadsfestival!!!

Wie moeten we in 2017 zeker interviewen?

Steve Spilsteyns, is een smeder/kunstenaar uit Vissenaken die mooie abstracte kunst maakt. Is een heel boeiend maar schuchter persoon. Of het ons gaat lukken om hem te interviewen weet ik niet, maar ik zal mijn best doen.

Wie wens je wat toe voor 2017?

De mensheid een vreedzamere wereld.